One Woman Roadtrip

MAANDAG: Ik was al een tijdje aan het denken om een mini roadtrip te maken en aangezien het vakantie is deze week besloot ik om het deze week te doen! Probleem 1: Waar heen? Ik had mijn keuzes naar 2 gebracht: Eureka Springs, Arkansas of Louisville, Kentucky. Dus gisteravond besloot ik mijn lot in handen te leggen van een muntje. Het muntje besloot dat het kop werd en mijn keuze was gemaakt. Louisville, Kentucky Here I Come!! Vanochtend snel een tas ingepakt, camera, iPad & iPhone en op weg was ik. Zonder de route uit te printen of een hotel te boeken… Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ik besloot om van de autosnelweg af te blijven en reed zodoende door allerlei kleine dorpjes met namen als: Shawneetown, Santa Claus en Holland (ja echt!!) Ik ben de grens 4 keer overgegaan. Voelde me een echte wereldreiziger, 4 staten in 1 dag: Missouri, Illinois, Indiana en Kentucky!

Ik wist niet of ik het naar Louisville zou redden in 1 dag, heb nog nooit zo ver gereden in mijn eentje. Maar ik was rond 8 uur in Louisville en na even rond gebeld te hebben had een hotel voor de nacht gevonden. Ik was van plan om die avond nog wat te doen, maar zodra ik mijn bedje zag was ik weg. Toch iets meer uitgeput dan gedacht!

DINSDAG: Vroeg opgestaan en in het hotel ontbeten. Als eerste ben ik naar een glasblazerij geweest (Flame Run Gallery) en toen door het Historische Downtown gereden. Het was nu begonnen met regenen dus heb niet echt foto’s kunnen maken. Daarna in het centrum rondgelopen, foto’s gemaakt en naar het Louisville Slugger Museum geweest (hier maken ze alle baseball bats voor de grote teams). Ik heb heerlijk geluncht bij Mrs. Potter Coffee Lounge. Na de lunch ben ik naar de waterkant gegaan om Lincoln’s Memorial te bezichtigen, nog steeds een van mijn favo Presidenten :)! Ondertussen was het 4 uur een besloot ik om naar de Riverbend Winery te gaan. Aangezien ik alleen was nodigde een andere gast me uit om aan zijn tafel te komen zitten en hebben we samen de wijnproeverij gedaan! Heerlijke wijn, en het was mijn lucky day want vandaag waren de wijnen voor de helft van de prijs dus heb ik een aantal flessen gekocht om in Cape met de mensjes te delen!

Die avond verbleef ik in het Seelbach Hilton, dit was dichterbij het centrum en voor een goede prijs ook! Die avond ben ik naar Fourth Street Live gegaan, naar het Hard Rock Café voor een t-shirt voor Lieke en daarna naar de Pianobar! Super leuke bar, heb de hele avond gezongen :)!

WOENSDAG: Ik kan het ontbijt van Seelbach aanraden.. yumyum!! Na het ontbijt was het weer tijd om de weg op te gaan. Het weer zat mee, blauwe hemel, zonnetje en 20 graden. Op zo’n momenten mis ik de Pluriel toch wel! Ik wilde eigenlijk naar Otter Creek Park gaan (zo’n uur ten zuiden van Louisville) maar bij aankomst bleek het park gesloten??!! Dan maar door naar Elizabethtown (ja diezelfde van de film Elizabethtown met Orlando Bloom & Kirsten Dunst). Het was al na lunchtijd dus besloot ik om na een ritje door het Historische centrum door te rijden naar Glendale om daar te gaan lunchen bij “The Whistle Stop”. Super super leuk restaurantje in een klein dorpje dat behalve het restaurant alleen maar Antiek winkeltjes heeft. Heb hier het lekkerste Maïsbrood ooit gehad, en dat terwijl ik het helemaal niet lekker vind!! Na de lunch ging ik verder. Googlemaps wild dat ik autosnelweg I-65 opging, maar koppig als ik was besloot ik om op de 62W te blijven.. ik moest immers naar het westen dus zou wel in de buurt uitkomen. Het duurde wel twee keer zo lang, maa kwam uiteindelijk toch in Paducah uit en ben toen toch maar de autosnelweg op gegaan (was Googlemaps ook weer blij). Het begon al een beetje te schemeren, maar ik bereikte Cape voordat het helemaal donker was. Thuis aangekomen heb ik op de teller gekeken.. 650 miles voor mijn mini roadtrip, hmm toch niet zo heel erg mini maar wel een super ervaring!

MONDAY: I’ve been thinking of doing a mini road trip for a while now and since this week is my spring break I decided to do it. First problem, where to go? I had two options I really liked but couldn’t decide if I wanted to go to Eureka Springs, Arkansas or Louisville, Kentucky. So last night I flipped a coin for it. Head was Kentucky, Tail was Arkansas. Head won, so this morning I packed my bag, my camera and started driving. I decided to stay off the interstate as much as possible so I got to drive through all kinds of tiny towns with strange names like Shawneetown, Santa Claus and Holland. I crossed state lines 4 times, I feel like such a globetrotter, 4 states in 1 day: Missouri, Illinois, Indiana, Kentucky!

I didn’t book a hotel, since I wasn’t sure where I was going to end up, but I did make it to my destination before nightfall so after calling around I found that Days Inn had the best price/location ratio. I was gonna go check out some night life but the drive wore me out a bit more than expected so after a quick bite to eat I went to bed early. Tomorrow morning I have a whole list of sights to see!!

TUESDAY: I got up early today and ate breakfast at the Hotel. Next I drove to the Flame Run Art Gallery, beautiful glass sculptures!! Second stop was a drive through the Historic Old Louisville area, shame it started to rain so I couldn’t take any good pictures. Next I went to the Slugger Museum and a walk through the downtown area. I had lunch at this cute coffee-house. I drove to the waterside for a walk to the Lincoln Memorial. After that I went to the Riverbend Winery for a wine tasting and some wine shopping.. Can’t wait to get back to Cape to have the guys try them!

I upgraded to the Seelbach Hilton for the night, so I would be in walking distance from the Fourth Street Live area. After refreshing and checking out my new surroundings… (Aaah living in style ;)!!) I went to the Hard Rock Cafe to buy my sister a new t-shirt for our collection and to have a drink. After taking some pictures of the sweet Outdoor venue (have to come back here in summer!) I went to the “Howl at the Moon” piano bar, such a fun place and stayed for a couple of hours before retreating to my hotel room. Because tomorrow is another day in my “One-Woman Roadtrip” as Toni likes to call it ;)!

WEDNESDAY: Hmm definitely can recommend the breakfast at the Seelbach.. delicious!! After breakfast it was time to hit the road again. I wanted to go to Elizabethtown and Glendale.. everything after that was up for grabs. The weather was beautiful , sunshine all the way. I really missed my Orange car now.. would have been perfect for the drive, open roof, windows down, music loud. Oh wait I did all of that except for the open roof part! My first stop was after an hour when I wanted to enter Otter Creek Park to discover it was closed.. bummer!! So on to Elizabethtown. I drove through the historic downtown center and took a couple of pictures. Since it was already past noon I figured I might as well get on my way to Glendale and have lunch at the Whistle Stop. Glendale was only 20 minutes away and it is a tiny tiny town with all Antique shops and a really cool restaurant. THe Whistle Stop is next to the Rail Road and has cute little wooden booths. I had the best Cornbread ever!! COnsidering I don’t even like Cornbread this means a lot!! After lunch I continued on my trip home. Googlemaps kept trying to get me to take I-65 to Paducah, but I was being stubborn and figured that if I keep driving on 62W I should be getting there as well. So I shut off Googlemaps and continued on. I was right and eventually ended up in Paducah Kentucky (probably took me only twice as long). Since I was 2 hours from home I took the short cut home and got on the Interstate (Googlemaps was happy!) The sun was slowly setting and I hurried to get home before nightfall. I crossed the last bridge right at sunset time!

At home I realized that my little roadtrip was not that little at all.. I ended up driving 650 miles!! I feel proud, like a little globetrotter :)!

Leave a Reply

